ATELIÉR VLÁRSKÉHO UMĚNÍ - SVĚDOMÍ VLÁRY

HRAD BRUMOV, relief , dřevo mahagon , 40x60 cm, vytvořeno v 70 letech minulého století,  dar bratru jiřímu

 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Datum 8.2.2020, zásadní změna pojímání historie hradu Brumov (Vložno do původního textu)
 
 Byl jsem poučen dr.Klípou o tympanonu z hradní kapličky, o soše sv.Václava, o zlatém prstenu nalevou ruku, byl jsem poučen dr Novým  o skleněném šatonu předpokládaná ozdoba koruny sv.Václava z Brumova. 
Tímto poučením odborníků na středověké umění Karlovy univerzity Praha a Muzea skla Jablonec n/N vznikly nové historické souvislosti " Hrad Brumov" , ale, že by se historické souvislosti Brumova-Bylnice  v Moravě zmenšovaly, ne,  naopak, dosahují důležitosti v Moravě, v Česku a ve Východní Evropě a v celé Evropě, neboť zde se zachovalo kulturní dědictví raných křesťanů- Markovo evangelium- vize budoucí lidské společnosti 
předvytvořena geniálním umělcem vizionářem Ježíšem Nazareckým.
 
A jejich zničení dává obraz manipulace  římskokatolického kléru a římskokatolické šlechy  s tímto dědictvím v průběhu 1000 let na Vláře a z Markova evangelia si vytvořila šlechta a klér  v prním období exitence křesťanů - aby obyčejní lidé-vojáci se vzájemně zabíjeli v jejich v majetkový prospěch a v druhém období exitence křesťanů -  dobré živobytí s organizací posmrtného života na základě zcizeného majetku pozemků (vyvlastněného Vlářanům)  a vytvoření státních celků s králem.
 
18.2.2020
Dal jsem do souvislosti skutečnosti historické ohledně hradní kapličky s tympanonem  s pověstí mé babičky o založení kapličky na hradě nějakým pánem 
a to hlavní- 
vím z r.1982, že dr. Kouhoutek měl uveřejnit v západoevropské archeologickém časopisu informace vč, foto tympanon vykopaného na brumovském hradě, západoevropští archeologové označili tympanon za anglickou-normanskou  kulturu, která  byla  hradem Brumov nejdále  rozšířená na východ Evropy a normanské stavby se nacházejí kolem Vídně (13.st.).
A nyní již vím,  že se jedná o normanskou architekturu - kulturu rozšiřovanou v neznámem  století na Brumově (nejdále  na východ v Evropě) .
 
Kdo byl ten pán podle pověsti mé babičky Terezky -  nitranský biskup Wiching, který postavil brumovskou kapličku??????????  O čem svědčí zlatý biskupský prsten. Normané na brumovském Eburu-Bruno měli ochdně-vojenskéu základnu na cestě řeka Odra nebo Visla, řeka Bečva dále řeka Morava nebo řeka Váh pak řeka  Dunaj a Konstatinopol nebo u města Bělehrad řeka srbská řek Morava a město Soluň nebo srbský Ochrid
 
Toto je příběh očištění historie Brumova-Bylnice. město a hrad:
 
Co znamená rozbitá kamenná socha s nápisem 1217 vykopaný ze základů bourané radnice v r.1931  
a co znamená normanský rozbitý kamenný tympanon z hradu Brumov v roce 1980
 
 
Díky odborníkům z oboru umění, kteří mne poučili (Mgr.Frič, dr. Klípa, dr. Nový) je příběh výše uvedených kamenných artefaktů následující:
Kamenná socha 
Jedná se o rozbitou sochu brumovského sv.Václava, jako vzor
vytvoření byl vzat originál sochy sv.Václava ve Svatovítské katedrále v Praze, dále rozbitý brumovský sv.Václav měl korunu (helmu) ozdobeno umělými diamanty vyrobenými v sklárnách Benátkách v Italii (v Česku se vyráběly od 18.století)
Z toho vyplývá následující souvislost příběhu rozbitého brumovského sv. Václava:
socha je renezanční vytvořená v období 15. století až do roku 1644 (porážka východomoravských bratří u Vsetína r.1644)
Letopočet na soklu rozbití sochy 1217, znamená, že brumovský hrad byl v tomto roce založen Přemyslem Otakarem I. a taktež město Brumov, jako vojenský opevněný tábor českého vojska proti maďarům a polákům.
A dále  brumovská socha sv. Václava s letopočtem 1217 byla vložena českými hradními pány do hradní brumovské kapličky, jako dominanta duchovní české nadřazenosti nad slohem architektury kapličky, který byl normanský (čili anglický sloh od 10.do 13.stol v Anglii)
 a je můj předpoklad, že kaplička byla postavena v tomto období, kdy brumovský hrad se jmenoval Eburon (viz Ptolemaiy mapa z 1. stol),
Brumovský Eburon po rozpadu Velké Moravy byl  obchodní základnou s posádkou seveřanů na nejkratší dopravní spojnici normanů, kteří měli  své království na Sicilii (Apulie)  a základnou tohoto království v Dánsko, Norsko,Švédsko.
Tak zvaná jantarová stezka (dopravní spojnice) mezi Ochridem a nynějším Štětínem (Jamsborg) byla využívána normany . A tito seveřané si na brumovském Eburoně  v období 1000 až 1217 postavili kapličku v anglickém-normanském stylu a tympanon vzhledem k vtesané ikonografie (strom života) svědčí spíše o období kolem 11. stol,(postavena).  Doba výstavby se dá zjistit z technologie zpracován kamene a jaké nástroje byly použity při vytváření tympanonu.
 
A děsivý závěr příběhu Kapličky na brumovské hradě vč. sochy po 1644.
 Rok 1644 je Bílá hora pro Východní Moravu, 200 pověšených vzdělaných moravských bratrů ve Vsetíně (týden je věšeli) a následné zničení brumovské kapličky a sochy sv.Václava vč. omlácení umělých diamantů z koruny Václava, Ničitelé jsou římskokatoický ostřihomský arcibiskup Szelepcsenyi nebo  římskokatolický rod Illeyshazů,
Kapličku rozmetali a sochu rozbili v období 1644 až 1760 a sochu hodili do základů nově stavěné radnice na náměstí Brumov. A tympanon rozbili a hodili do sklepení hradu.
 
A korunu této destrukci dali brumovští římskokatol. křesťané v roce 1963, kdy vykopanou  sochu brumovského sv.Václava s letopočtem 1217 nechali nejmenovaným restaurátorem  z Prahy upravit dle svých představ.
 
A nakonec, říkám jediné: 
Občané Brumova-Bylnice si neváží své historie a raději prožívají cizí (českou, potažmo římskokalol. nebo západoevropskou) historii. Jak říkají američané “Je to jejich volba“ nebo rusové "Eto vaše dělo" 
Antonín Pecha-Vaculik, Atelier vlárského umění a historie APV, únor roku 2020
 
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX    
 
 
 1) MÍSTO PŘEŽITÍ VLÁŘANŮ PO DOBĚ "ZLATÝ VĚK MORAVY" PŘED 5000 LETY
 
 A VÝROBNÍ A OBCHODNÍ CENTRUM NA CESTĚ SOLUŇ-THESSALONICA AŽ K BALTSKÉMU MOŘI  s možným státním útvarem Vah Basin-Vážané.
 
a  poslední útočiště východoevropské-moravské kultury s krásnou křesťanskou kapličkou s tympanonem s ikonografii ranných křesťanů (strom života) v normanském slohu na studánce čisté vody v neznámé době postavené.
 
 
  2) místo - PO PŘÍCHODU PŘEMYSLOVCŮ A ARPÁDOVCŮ,  Piastovců  A CIRKVE ZÁPADNÍ PROVENIENCE do kraje Vlára:
     
     a) VŘED-NÁSILÍ NA VLÁRSKÉM KRAJI, po přivlastění (lépe řečeno vyvlastnění pomoci křeťanství)   Vlárského kraje madary nebo čechy ,poláky
        a bojiště mezi přemyslovci a arpádovci 
        
 
      b) Roku 1217 Král Přemysl Otakar I. dobil vlárskou pevnost Eburon a přestavěl tuto pevnost na český královský hrad Bruno (Brumov) a české město Brunov (Brumov)
     a  kapličku s tympanonem-strom  života   v  průběhem třech století  vybavili čeští protestantští    majitelé hradu  dominatní sochou sv.Václava - symbol české duchovní nadřazenosti nad Vlárou. 
    
     c) Úpadek Vláry po dobu 1000 let až do r.1945
 
3) MÍSTO tavby železné rudy  z  2  povrchovýh dolů v brumovské lokality , "Tatra" a nejmenovaného povrchového dolu  Brumově (bahenní želená ruda + Ag) a také slavičinské rudy 
    a obchodem mamutovin, jantarem a hlavně otroky  mezi Baltem a  Soluní později Konstatinopolem
 
 

Archeologický nález na hradě Brumov...5 stavebních prvků románského stavebního stylu, nejvzácnější prvek je tympanon+hodnocení českých archeologů Měřinský a Kouřil

PAMATKY

HRADU, MĚSTA A  PANSTVÍ

BRůMOVA NA MORAVĚ

Vypravuje  František Saleš PLUSKAL

statkářský, městský a soudní lékař

 

Rok vydání 1926 nákladem Jana Vilímka v Brůmově n/Vláří

 

HRAD BRUMOV-nejvýchodnější rozšíření anglického romanského stylu kaplička s pramenem vody -ODKAZ NA KNIHU DR VRLY

HLEDÁNÍ HISTORIE VLÁRY

 

1)Fotografii rozbité sochy (sv.Václava) vykopané ze základů bourané v roce 1931 radnice, hospody "Betlémek" a hasičské zbrojnice jsem poslal k vyjádření Moravskému zemskému archivu v Brně panu archivaři Fricovi, který ještě zprostředkoval vyjádření heraldika a pán Fric se vyjádřil k používání arabských čislic v českém sochařském prostředí a ke svatováclavské helmě.

 

Odpověď mgr Fric:

 

Vážený pane,

ohledně sochy, která dle mého názoru "vypadá jako sv. Václav", jsem se spojil s heraldikem, jehož stanovisko Vám dále přináším:

"To je na 99% sv. Václav!

Jeho klasický a u jiných světců se v podstatě nevyskytující atribut - štít s (českou heraldickou terminologií) orlicí (tj. jednohlavým orlem). Naprosto běžně je tato orlice ikonograficky zobrazována bez plamenů (na štítě nebo praporci) na sochách s plastickým peřím! A viz také lev (lví hlava) u nohou (opět se objevující) prvek.

Na hlavě má ale jakýsi neumělý "hybrid" mezi (vysokou) knížecí čepicí/korunou (viz obroučka a kamary-zkřížené oblouky) ale bez říšského jablka:

 a "normanskou" přilbou (ale bez nánosníku):

 viz též Svatováclavská přilba ...

Socha nemůže být absolutně gotická či starší - viz kompletní plátová zbroj!

Za pozornost stojí (velmi široké) plátové boty (s vystouplými prsty), typické pro renesanční zbroj (viz též vykrajovaná široká obuv zvaná volské tlamy např. u landsknechtů té doby).

Např. na tomto náhrobku našeho Vojtěcha z Pernštejna (jednoho z kandidátů na trůn 1526):

https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1114385-pruzkum-pernstejnovy-hrobky-archeologove-odkladaji  

Viz též ozdobná (rolverková) kartuše znaku (typická pro renesanci a baroko).

Celé to na mě působí barokním lidovým řezbářstvím (a sochařstvím) - jistým "primitivismem" v dobrém slova smyslu - lokálním napodobováním mistrovských renesančních a barokních soch sv. Václava.

Může to být 16. či spíše 17. nebo 18. století, ale klidně také až 19. století (v rámci tzv. selského baroka) ...

Považovat to za středověkou sochu je ale čiré bláznovství (typické pro hledače rádoby "záhad")! Tehdy by opravdu nikdo takovou zbroj, kartuši atd. neznal ...

To by měl vědět každý graduovaný památkář a kunsthistorik na první pohled ... každopádně je to pěkný (netradiční) kousek ...

Socháno to bylo nejspíše podle (starších) sv. obrázků (dřevořezů) apod. lidové produkce (malby)-předloh nebo ilustrací rozšířených vydání Svatováclavské bible atd. 

Viz barokní sochy světce

https://www.google.com/search?biw=1680&bih=907&tbm=isch&sa=1&ei=cLFmXe7YLojNwQK9xJCABg&q=barokn%C3%AD+socha+sv.V%C3%A1clava&oq=barokn%C3%AD+socha+sv.V%C3%A1clava&gs_l=img.3...38527.41255..41528...0.0..0.77.601.9......0....1..gws-wiz-img.PdlRduaX-p8&ved=0ahUKEwju0JvIg6bkAhWIZlAKHT0iBGAQ4dUDCAY&uact=5  "

S pozdravem, Pavel Fric

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

MOJE ODPOVĚĎ panu  archiváři Fricovi

 

Subject: Poděkování panu archiváři Fricovi od Ant.Pechy -Vaculíka, moc děkuji..........

...............ale prosím, 

(není to prosba potrhlého člověka hledající záhady na Moravě, ale je to cílevědomost, dát Moravě konečně duchovní rozměr, jaký ji z historie patří a omezit vliv západní kultury v prostoru moravské východoevropské  kultury)

dejte mi spojení na heraldika nebo to zprostředkujte sám na základě níže uvedených foto dokladů.

 

1) socha ležela v základech trojstavby na náměstí v roce 1835 viz katastr r.1835 a tuto stavbu vlastnil kníže  llleyshazy viz katastr.

 

2/ -při vykopáni sochy ze základů v r.1931 byla rozbitá, 

    -při archeologickém odkrytí hradu Brumov v r.1980 byl nalezen rozbitý tympanon-pozdně románský

Kaplička se dokumentuje v dokladech hradu kolem roku 1700 pak již zmínky o kapličce nejsou v dokumentech.

   -1760 hrad Brumov vyhořel a socha z náměstí Brumov je na spodní části kámen začernalý ohněm.

 - při prohlídce mou osobou   sochy nalezené na náměstí a umístěné v kostele Brumov jsem nalez malý skleněný šaton, které dle mne pocházel z helmy sochy a a tato ozdoba byla sesekána a jeden malý šaton se uchytil ve škvíře kamene socha a ja jsem jej nalezl v roce 1917, rozměr 1.5 mm, skládá se tří vrstev a v současné době atelier sklářů v VSUP Praha mě určuje technologii zpracování šatonů, Odbornice z f.Preciosa určila technologii mačkací z 17. nebo 18. století

 viz foto šatonů 30x zvětšené.

3)Arabské číslování

 -netvrdím, že se jedná o 13 století zhotovení sochy, ale sochu mohl pořídit Bernard z Brumova a Světlova, spolubojovník Jiskry z Brandýse a kališník (a kdyby socha byla z 1450, to je krásná památka)

a po povstání lidí v roce 1644 ve Východní Moravě hrabě Illeyshazy likvidoval všechny protestanské stavby, brumovský kostel má také na věži dvojkříž.

A nyní sděluji kacířskou úvahu, socha může pocházet z Anglie a na Brumov hrad dovezena v 13. století. 

 

Je třeba si zhodnotit potvrzené a nepotvrzené dokumenty historie:

-dokonalá povlárská kamenná industrie-potvrzené

-hrad Brumov nejstarší na Moravě-potvrzené

-pozdněrománská kaplička-potvrzené

-zlatý biskupský prsten z hradu-nepotvrzené historiky, ,ale potvrzené odbornicí viz stať "Biskupský prstrn"

-dva povrchové doly na železnou rudu- nepotvrzené odborníky 

-Obraz Brumov z 1755 s názvem železné doly v Brumově a s řeckým náhrobkem-Mollova sbírka obraz č.426-7- obraz je, ale považován za falsum

-tavba železné rudy na hradě Brumov, tavíci pece-potvrzení dr Galuškou, jedná se o strusku z 13.stol, dr Pleizner odborník z Prahy, jedná se o kovářskou strusku

-socha nalezená v základech trojstavby na náměstí v Brumově, originální fota po vyzvednutí ze základů v r.1931, 

moje hodnocení- překrásná práce, obličej krásně zpracovaná brada s  vousy, nos, schází dotvoření výrazu kolem očí, posazení vznešené hlavy- je zachyceno,¨

jediná chyba na soše je- nedotažení rýhy nohu k rozkroku, socha působí trochu neuměle, ale těžko hodnotit sochařovu práci- možná se bal, že sochu roztrhne údery kladiva.

a pak nikdo se nevyjádři k hlavě obludy mezi nohama - co značí, hlavu draka??? pak je to sv.Jiří, podobnou hlavu obludy jsem nalezl na obrázcích z románských staveb v Anglii

A udělal jsem  dotaz na své anglické a francouzské internetové přátelé na Facebooku a na Twitteru

Zda neznají sakrální stavbu v Anglii či Francii s podobnou sochou.

 

Moravský zemský archiv mi může pomoci velmi rychle a lacino- v jeho zdech jsou doklady panství Brumov a gruntovní knihy vč. katastru 1835 s zakreslenou trojstavbou na náměstí a hrabě Illeyhazy vlastnil hrad Brumov a trojstavbu na náměstí. Stačí zjistit v MZA, kdy byla postavena tato trojstavba a víme kdy byla vhozena rozbitá socha sv.Jiří do základů stavby a víme dokladovatelné stáří sochy.

 

Pane Fric předložte tento návrh pana Černušákovi s vytvořením prostoru v plánu MZA.- možná otevřete historii s kterou se nebudeme chválit, to je ničení protestanský staveb římskokatolickou šlechtou.

 

a prosím spojte mne s panem heraldikem nebo tuto zprávu vč.dokladů předejte panu heraldikovi  

 

A pokud tomuto nechcete nebo nemůžete vytvořit prostor práce, tak nic se neděje a děkuji Vám za vyjádření heraldika a za arabské číslice

 

Foto posílám úschovnou, zde jen pár dokument.fot.

 

S pozdravem a přání dobrého dne 

 

Antonín Pecha

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2)

Požádal jsem odborníky na pozděrománskou dobu v Českém království (knížectví) Karlovy univerzity Praha dr.Klípu a dr Ottovou:

Dopis Ant.Pechy Vaculíka a odpověď odborníka na románské umění dr.Klípu

 

 

a)

Vážená paní dr. Ottová a  vážený dr.Klípo,

 

Jmenuji se Antonín Pecha, Brumov-Bylnice 1052, tel ………..a jsem amatérský archeolog, archivář, historik svého kraje Vlára.

 

Obracím se na Vás s prosbou o odborné vyjádření k níže uvedeným historickým předmětům.

 

Na hradě Broumov v 1980 pod archeologickým výzkumem dr.Kohoutkem se vykopal kamenný tympanon z pozdně románské kapličky.

Dle vyjádření anglických historiků  z 1983 je hrad Brumov  nejvýchodnější rozšíření anglického stylu kostelních staveb v Evropě.

 

 Tympanon je historický ověřený artefakt pozdně románské architektury církevních staveb.

 

A tady je má prosba na Váš odborný pohled :

 

„Mají historickou souvislost s hradním tympanonem

 -rozbitá (uražená hlava a zničená ruka) kamenná socha  (asi sv.Václava nebo sv.Jiří) vysoká 160 cm, s letopočtem 1217 nalezená v základech zbourané radnice v roce 1931 viz foto

 

-zlatý prsten na levou ruku se znakem IHS  a po obou stranách písmen květy lilie nebo holubice jako Duch sv, viz foto

 

- skleněný šaton asi 1,5mm velikost, pravděpodobně z ozdoby na koruně nebo helmě, zvětšen 30x viz foto.

 Skleněný šaton jsem nalezl přenosným mikroskopem ve škvíře na kamenné soše sv.Václava nebo sv.Jiří  v roce 2018.

Sochu křesťané v 1964 neodborně rekonstruovali a umístili do kostela viz foto.

 

V mailu posílám pouze fota základní a ostatní fota jsou uložena v  www.uschovna.cz s Vaší mailovou adresou.

 

Děkuji za Vaši pozornost na můj mail a budu Vám vděčný pokud se vyjádříte k daným artefaktům.

 

Mám dobrou spolupráci MZM Brno dr.Olivou a dr.Valochem, dle jejich vyjádření mám ve svém atelieru nejkrásnější sbírku kamenných nástrojů z Brumova-Bylnice a pod mým atelierem, když jsem kopal sklep ve hloubce 4,5 m jsem nalezl krásný kamenných nástroj neandrtálců dle dr.Valocha starý 60000 až 40000 let viz foto v úschovně.

 

Antonín Pecha

Ulice 1.Května

Brumov-Bylnice 1052

 

Telefon

            

pechavaculik@gmail.com

facebook.: Antonín Pecha-Vaculik

 

b)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Odpověď dr Klípy: 

Dobrý den,

tympanon z Brumova je velmi pozoruhodným dokladem dekorativní 
architektonické skulptury zdobící sakrální stavby v periferních 
oblastech. Pochází pravděpodobně ze 13. století a má zajímavou 
ikonografii v níž se na první pohled neobjevují křesťanské motivy. Jde 
snad o volnou aluzi na strom života či dřevo kříže a šířeji pak na 
vitální životní sílu, což jsou představy s ještě předkřesťanskými 
kořeny..
Co se týče sochy, tak s tympanonem zcela jistě nesouvisí. Přestože na 
jejím soklu lze číst nějaké číslice, neoznačují datum vzniku sochy, ta 
totiž pochází nejpravděpodobněji z 18. století a je to doklad lidové 
kamenosochařské tvorby rovněž charakteristické pro oblasti spíše 
periferní, jejichž kontakt s uměleckými centry byl marginální.
Prsten je zřejmě středověký, spíše bych si myslel, že pozdně středověký, 
14. nebo 15. století.
Ke skleněné ozdobě se vyjádřit nedokážu, ale byla-li umístěna v soše, 
pak bych spíš předpokládal původ rovněž v barokním období (na což 
ukazuje i tvar výbrusu, pokud mohu soudit).
Srdečně
Jan Klípa
 

Nápis 1217 na soklu sochy

Co nám sděluje svou skutečností na soše?

k datu únor 2020 po konzultaci s MZA Brno,  s Karlovou univerzitou v Praze a s Trnavským muzem jsem si dal do souvislosti historické skutečnosti a z této informační zásoby jsem vyvodil následující historické souvislosti hradu Brumov a města Brumova-Bylnice:

 

Socha sv.Václava (dle vzoru sv.Václa v katedrále sv.Víta v Praze) byla vytvořena  v období vlády Husitů a Bratříků (asi 1430) až do vlády protestantských majitelů hradu Brumov vč povstalých moravských bratří na Brumově, to je rok 1644. 

Dle mne nejspíše v mezi roky  1500 a 1644, kdy největšího rozmachu prožívalo protestanské hnutí moravských bratří ve Východní Moravě a existoval hradní archiv ze zakádacím listinami českého krále Otakara I   hradu Brumov

Socha může být renezanční a symbolizuje sv.Václava a byla tvůrci-majiteli hradu  dána do kapličky na hradě Brumov, aby symbolizovala stavbu kapličky západního křesťanského ritu. Tympanon nad vchodem kapličky symbolizuje rané křesťany (byl vytvořen před letopočtem 1217). 

 Nápis letopočtu na soklu sochy  symbolizuje dobití brumovského hradu králem Otakarem I. a založení českého hradu a českého města

Vlára se stala součásti Českého království roku 1217 a Vlára se rokládala na území mezi řekou Bečvou, Moravou  směrem na  Bílé Karpaty až  na řeku Váh

/horní tok Váhu od Skalky u Trenčína- toho se zmocnili Arpádovci/

Nápis 1217-datum ovládnutí Vláry přemyslovskými králi a rekonstrukce vlárské pevnosti na český hrad Brumov

Klášťov, pevnost v němž Vlářané uchovávali své pokrokkové technologie výrobků zemědělských, kovářských jezdeckého vybavení v době agrese českých, polských, madarských vojsk

Pani profesorka Fucimanová mne naučila vyjádřit krásu- moc děkuji

 

Pán profesor Mana, mne nenaučil latinu, ale poznál jsem jeho krásnou vlastnost "LÁSKU K HISTORII VLÁRY.

JAKO ŘEDITEL KLOBOUCKÉHO MUZEA, VYDAL PRŮBĚHEM PADESÁTÝCH A  ŠEDESÁTÝCH LET MINUL STOL.  VĚSTNÍKY MUZEA, 

KDE ZAZNAMENÁVAL HISTORIE "VALAŠSKOKLOBOUCKA".

ÚŽASNÉ MATERIÁLY TOHOTO MUZEA  .

VŠECHNY TYTO HISTORICKÉ ZÁZNAMY NAŠÍ VLÁRY JSEM OBRÁTIL VE SKUTEČNOST SVÝMI NALEZENÝMI ARETEFAKTY AŤ PSANÝMI NEBO FYZICKÝMI.

 

                          PANE PROFESORE MANO  -   

                          MOC VÁM DĚKUJI, 

                          JSTE VELKÁ OSOBNOST TOHOTO  KRAJE

                          A MŮJ UČITEL HSTORIE 

                          A NEZLOBTE SE NA MNE SKRZE LATINSÝ JAZYK, 

 

 

 

DLE PANA PROFESORA MANY : HRAD BRUMOV (spolu s Půchovem) BYL CENTREM ORGANIZOVANÉHO ÚTVARU POD NÁZVEM VAH BASIN - Vážané, A Vlára byla poslední lokalitou s moravskou východoevropskou kulturou do 12.stol.

Závěr k obrázků  Brumova z roku 1755   Ateliérem vlárské historie a umění APV:

 
Se skutečným nálezem dvou povrchových dolů na železnou rudu  a stříbro na straně od hranic s Uherském a také vzhledem k technologii "tavba železa" na brumovském hradě lze tvrdit, že obrázek č.426 až 8 Mollovy sbírky zobrazuje skutečný skutečný stav dolů na železo a stříbro  v Brumově r.1755.
 
A je na odborncích MZM Brno, aby  potvrdili nebo vyvrátili, že se jedná o skutečný zobrazený stav Brumova a ne falsifikát pro hradní pány.

Kontakt

Antonín Pecha-Vaculik

Eburon-Eburu-Bruno-Brunov-Brumov-Bylnice, Czech rep. Europe

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode